Svelati i vincitori dei Licensing International Excellence Awards 2022

I 25 vincitori sono stati selezionati tra 165 finalisti provenienti da tutto il mondo. Sono state ricevute più di 800 candidature, selezionate da una giuria globale di esperti.

Sono state premiate l’innovazione e la creatività, il modo in cui i licenziatari sviluppano i prodotti e il modo in cui i rivenditori mettono in evidenza i prodotti in modo creativo sui loro scaffali.

La cerimonia di quest’anno inoltre ha visto il ritorno del premio Best Location-Based Entertainment.

Gamepath Entertainment si è aggiudicata il trofeo LBE per l’esperienza immersiva di Monopoly Lifesized a Londra.

È stimolante vedere la qualità del lavoro prodotto dal settore del licensing ed è stato incredibile poter celebrare questi successi insieme e di persona“, ha dichiarato Maura Regan, Presidente di Licensing International. “I Licensing International Excellence Awards sono una testimonianza del potere dei brand e del potere delle licenze di lanciare prodotti e programmi con un fascino destinato a durare nel tempo“.

Ecco i vincitori dei Licensing International Excellence Awards 2022:

BEST LICENSED PRODUCTS

Apparel or Accessory for a Corporate Brand – BMW M Motorsport line by Puma

Apparel or Accessory for an Entertainment Property – The Legend of Zelda line by BlackMilk

Appliances, Housewares, Electronics for a Corporate Brand – Xbox fridge by Ukonic

Appliances, Housewares, Electronics for an Entertainment Property – Sesame Street collaboration by Tonies

Digital: Apps, Software, Video Games, NFTs – Forever 21 Shop City experience by Virtual Brand Group

Food or Beverage for a Corporate Brand – Louvre ice cream by Häagen-Dazs

Food or Beverage for an Entertainment Property – Harry Potter mooncakes by Awfully Chocolate

Health and Beauty Aids – Friends bath & beauty line by Mad Beauty

Home Décor – LEGO wooden home décor by Room Copenhagen

Publishing, Social Expression – The Beatles advent calendar by Eaglemoss

Toys, Games, Novelties (ages 0-8) – Batman Batcave playset by Spin Master

Toys, Games, Novelties (ages 8+) – adidas Originals Superstar model by LEGO

BEST LICENSED BRANDS

Corporate Brand – BMW by BMW Group  

Entertainment, Character, Toy Brand (Animated) – CoComelon by Moonbug Entertainment  

Food, Beverage, Restaurant – Coca-Cola, Hi-C & Sprite by The Coca-Cola Company

Lifestyle: Art, Design, Celebrity, Fashion – Amy Winehouse by MDR Brand Management

Live Action Entertainment – Ghostbusters by Sony Pictures  

Museum, Art, Design – V&A by The Victoria and Albert Museum  

Sports, Collegiate – Formula 1 by CAA Global

OTHER AWARDS

Best Licensing Agency – Beanstalk  

Best Licensed Collaboration – The Simpsons x Balenciaga  

Best Licensed Promotion – Rovio & Born Licensing for GEICO’s “Angry Bird Problem?”  

Best Location-Based Entertainment – Monopoly Lifesized by Gamepath Entertainment  

Best Retailer (Corporate, Lifestyle, Fashion, Sports Initiative) – BoxLunch for McDonald’s  

Best Retailer (Entertainment, Character Brand) – Bloomingdale’s for Space Jam: A New Legacy   

 

 

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